sobota 27. března 2010

Zemětřesení

„Tchaj-wan zasáhlo silné zemětřesení“, tak zněl titulek na Novinkách.cz ve čtvrtek 4. března. Tohle si mohli přečíst všichni moji známí a kamarádi a začít se o mě bát. Je pravda, že to byla jedna z mých nejzajímavějších zkušeností tady. :) Ale zas tak drastické to nebylo…teda aspoň pro mě.
Bylo ráno po osmé hodině, já jsem ještě ležel v posteli a byl jsem zrovna ve fázi, kdy už bych měl vstát, ale nechtělo se mi a každých 5 minut jsem zaklapával budík. Už tak 3x jsem ho utišil, když mě vzbudilo něco jiného…jako by mě někdo budil tím, že mi hýbe s postelí. V prvních momentech jsem si to neuvědomoval, ale když už to se mnou docela házelo, tak jsem se rychle napřímil. Vyděšeně jsem se zvednul a koukám, že spolubydlící zareagoval stejně. Seděl jsem na posteli, která se pode mnou hýbala sem a tam, skříň bouchala o zeď, stůl vrzal a já si v duchu říkám" "Hmmm, že by zemětřesení?" Když už jsem se začal obávat, kdy se něco stane, tak byl konec. Asi po 20 sekundách to utichlo. Se spolubydlícím jsme se na sebe podívali a oba dva: „To bylo zemětřesení?“ :) Ani jeden jsme s tím neměli ještě zkušenost. Po chodbě začali chodit lidi s dotazy: „Cítili jste to?“ a výkřiky: „Zemětřesení!“. Ale jinak klid. Já jsem si na Facebook napsal status o svém zážitku a hned jsem dostal reakci, že to bylo zemětřesení na místní poměry opravdu velké. Já i Eric jsme měli pocit, že zas tak strašné nebylo. :) Můj spolužák, co bydlí ve čtrnáctém patře, mi pak ale vyprávěl o horších zážitcích a pocitech…
Když jsem pak šel po ulici, tak jsem nenarazil na žádné škody. Čekal jsem nějaké spadlé kolo nebo tak, ale po zemětřesení nikde ani známky…naštěstí. Mají to tu dobře postavené. :) Jediné, co jsem se pak dozvěděl, že tady prasknul vodovod. Celkové škody na Taiwanu…požár v továrně, pár zraněných, zastavený rychlovlak, výpadky elektřiny, rozbité dekorace v chrámech a spadnutá chatrč někde.
V číslech: zemětřesení v 8:18 místního času, epicentrum v hloubce 5km, 43 km od města Pingtung, síla 6,4 stupně Richterovi škály, u nás v Tainanu (vzdáleném od epicentra asi 60km) byly záchvěvy o síle 6 stupňů.
První otřesy jsem tak moc neprožíval, nevěděl jsem co čekat a byl jsem z toho spíš takový překvapený, ale když přišly následné otřesy (síly 4 stupně) někdy ve čtyři hodiny odpoledne, když už jsem byl zas na pokoji a slyšel jsem zase narážet skříň o zeď, tak už to bylo příjemné méně…

Žádné komentáře:

Okomentovat